nuff

Cari laman web

Google

LAMAN UTAMA

Persidangan dan Ijtima' Antarabangsa Perpaduan Ummah Kali Ke 3 Mac ini


Saya mengajak pemimpin-pemimpin Gerakan Islam diseluruh dunia dan para Ulama untuk menyertai Persidangan Antarabangsa dan Ijtima’ Antarabangsa yang kita anjurkan bagi menyatukan umat dengan menonjolkan isu selamatkan Baitul Maqdis.kerana kita melihat kebangkitan Islam yang berlaku kini mengahdapi cabaran luar dan cabaran dalaman.
Cabaran luar ialah musuh yang tidak akan memberi peluang sekali-kali kepada umat Islam untuk bangkit semula akan melakukan apa jua untuk menghalang kemajuan umat Islam dan kemunculan mereka sebagai pemerintah dan kuasa yang kuat.
Adapun cabaran dalaman ialah wujudnya dua faktor dalam diri umat sendiri yang pertama disebut dengan tasyahul dan kedua tasyaddud.
Tasyahul ini ialah sikap bermudah-mudah terhadap ajaran Islam. Kebangkitan Islam sekadar mengaku sebagai orang islam tanpa menghayati ajarannya tanpa melaksanakan hukum syariat, yang tidak memberi apa-apa kesan dan faedah untuk merubah umat khususnya kalangan yang meringan-ringankan perintah agama dan tidak mengambil kira dalaman agama.
Golongan Tasyaddud ialah golongan melampau yang terlalu bersemangat untuk melaksanakan syariat hingga menimbulkan pertembungan dalaman umat sendiri yang membawa peperangan seperti berlaku sekarang ini di mana umat Islam berperang sesama sendiri, menjadi proksi kepada pihak asing dengan menggunakan senjata kuasa besar, duit orang Islam dan tenaga orang Islam dengan membunuh orang Islam dengan mengenepikan isu palestin khususnya isu membebaskan baitul maqdis. Maka kita mengajak pemimpin-pemimpi gerakan Islam dan ulama yang terlibat dalam menyedarkan umat supaya hadir ke muktamar untuk mendengar pandangan dan membuat perbincangan bagi menghasilkan resolusi yang meberi manfaat kepada kita untuk khidmat kepada umat dan agama kita.
Kesempatan ini juga saya menyeru kepada seluruh rakyat malaysia untuk menyertai Himpunan Antarabangsa di Rusila Terengganu, Malaysia pada 20 – 22 Mac 2015, bagi menghimpunkan pimpinan gerakan islam politik dan para ulama ke arah menyatukan umat dan memperkenalkan Islam kepada seluruh alam dalam suasana dunia menghadapi masalah sangat kritikal masalah politik, masalah sosial namun ramai yang melupai islam adalah wadah yang boleh menyelamatkan mereka.
Islam bukan satu religion sebagaimana difahami orang barat.
Islam adalah satu ajaran yang menyeluruh merangkumi segala aspek kehidupan manusia bagi menyelesaikan masalah mereka dengan petunjuk daripada Allah SWT, insyaallah kita menampilkan pimpimpin gerakan islam dan ulama yang datang dari seluruh pelusuk dunia, dari asia barat, dari asia tenggara asean rantau kita sendiri, dari benua india, termasuk dari eropah dan asia tengah tengah.
Kita cuba berusaha menjemput pimpinan dari black muslim amerika dan pimpinan Islam dari Kanada agar datang menyertai himpunan ini untuk kita mendengar pandangan-pandangan mereka yang dibentangkan dan insyaAllah menambahkan pemikiran kita dengan cara yang subur dan baik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...