nuff

Cari laman web

Google

LAMAN UTAMA

Portal liberal: Siapa di belakang MalaysiaKini

(Tapis dulu berita-berita yang disiarkan MalaysiaKini, Free Malaysia Today, Malay Mail Online, The Heat & yang sewaktu dengannya. Malah The Star juga. Nasib baik The Malaysian Insider sudah bungkus)

1) Berikutan, pola berita yang dimainkan oleh media-media liberal yang jelas membantai institusi-institusi agama seperti yang kita lihat hari ini (isu piawaian halal oleh Bahagian Hab Halal, JAKIM) saya ingin membawa anda melihat kembali siapa di belakang Malaysiakini ini.

2) Ohh, ya, semua maklumat ini saya ambil daripada sumber “open source” sahaja. Saya ingin membawa anda semua rakyat Malaysia, supaya melakukan sedikit carian seperti siapakah pemegang saham kepada portal-portal ini, dan pemberi dana mereka. Semuanya dinyatakan. Jika anda rajin, anda boleh juga membuat carian yang sama di portal seperti Malaymail, FMT, The Star dan sebagainya.

3) Kemudian, anda boleh melihat dengan gambaran yang lebih besar, apakah sebenarnya sentimen yang cuba dimainkan, dan ianya membawa suara siapa?

Dalam kes Malaysiakini ini, kita boleh melihat nama-nama seperti

i) DAP – DAP’s 38 parliamentarians and two senators have all bought a brick each to contribute to Malaysiakini ‘s new building in Petaling Jaya.

The party’s treasurer, Bukit Bintang MP Fong Kui Lun yesterday handed Malaysiakini CEO Premesh Chandran a cheque for RM40,000 for the bricks.

https://www.malaysiakini.com/news/249814

ii) NED – Mkini Dotcom Sdn Bhd – $100,000
To strengthen independent media in Malaysia. Mkini Dotcom Sdn Bhd will support an online media outlet that provides professional and responsible coverage of issues and news often ignored or distorted by the mainstream media.

http://www.ned.org/region/asia/malaysia-2012/

National Endowment For Democracy

Demi hasrat Amerika Syarikat (AS) menjadi sebuah kuasa imperial, maka AS telah menubuhkan beberapa institusi swasta seperti National Endowment of Democracy (NED), International Republican Institute (IRI), National Democratic Institute (NDI) Freedom House, Open Society Institute (OSI) dan International Centre for Non-Violent Conflict (ICNC) yang berfungsi mendanai, melatih, membantu dan memantau gerakan sivil dan NGO yang boleh membawa hasrat pendemokrasian AS dalam negara mereka.

“Sekurang-kurangnya 10 daripada 22 orang lembaga pengarah NED adalah juga ahli lembaga pengarah CFR (Council on Foreign Relations), badan pemikir yang melakar dasar luar untuk dilaksanakan oleh kerajaan Amerika Syarikat melalui David Rockefeller Studies Program . Mereka termasuklah Carl Gershman seorang Yahudi Amerika, juga Presiden NED, Nadia Diuk, Naib Presiden, bagi program demokrasi di negara-negara Afrika, Eropah Tengah, Eurasia, Amerika Latin dan Caribbean, Louisa Greve, Naib Presiden program demokrasi di Asia, Timur Tengah, Afrika Utara dan kawasan serantau.”

iii) Open Society Institute – OSI, milik SOROS.

https://www.opensocietyfoundations.org/topics/southeast-asia

Saya rasa setakat itu sahaja perkongsian ini, anda boleh teruskan mencari nama-nama yang tertera lagi di sini.

http://about.malaysiakini.com/accountability/donors/

Semoga kita menjadi ummat yang lebih cerdik dan tidak tertipu dengan permainan persepsi media, yang membawa agenda untuk menjatuhkan Islam dan memecah belahkan ummat Islam itu sendiri.

Asyraf Farique
Penganalisis IRIS INSTITUTE
Focuss.my

Penafian: Artikel ini adalah pendapat penulis dan tidak mewakili pendirian rasmi Isma, sebuah pertubuhan Islam sederhana dan Ismaweb.net

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...