nuff

Cari laman web

Google

LAMAN UTAMA

7 Tanda Tahap Kolestrol Anda Tinggi. Jaga-jaga!!

Sekarang ini, bila usia 30 tahun keatas..jaga-jaga..bila datang 7 tanda-tanda ini👇🏻👇🏻

1. *Kaki sering berasa kebas* - ia terjadi kerana darah bergumpal menyebabkan alirannya ke bahagian kaki tidak lancar.

2. *Mudah letih dan cepat mengantuk* - peningkatan kolesterol menyempitkan pembuluh darah dan mungkin juga menutupnya. Ini
menyebabkan aliran darah yang membawa oksigen ke otak terhalang membuatkan kita cepat mengantuk.

3. *Senak dada sebelah kiri* - ini tanda pembuluh darah pada bahagian jantung mula tersumbat akibat kadar kolesterol terlampau tinggi. Bahaya ni!

4. *Sering sakit kepala, rasa berat dan tegang di belakang leher* - arteri yang semakin sempit akan membuatkan aliran darah ke otak berkurangan, sehingga menyebabkan rasa sakit pada kepala.

5. *Kaki membengkak* - ini kerana pembuluh darah yang semakin sempit. Kaki merupakan bahagian yang paling sedikit mendapat darah.

6. *Timbul bintik-bintik putih (biji lemak)* -  ia hadir pada bahagian bawah mata, kawasan wajah atau leher yang berpunca dari kadar  trigliserida yang tinggi.

7. *Tanda kuning muda* -  pada tengah atau hujung kelopak mata - merupakan mendapan kolesterol, ada juga yang mengalami benjolan pada padat siku, tumit atau lutut.

Ini bahaya untuk kesihatan sebab kolesterol tinggi ini dikaitkan dengan *penyakit jantung dan serangan strok.* Sekarang dua penyakit ini  sudah dihidapi ramai golongan muda, dalam lingkungan usia 30-an pun sudah  ada yang mengalaminya. 

Berjaga-jaga!
Amal makanan yang sihat dari sekarang. Dan yang penting amalkan Kapsul Nabawi Syifa' dari sekarang.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...