nuff

Cari laman web

Google

LAMAN UTAMA

Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN

Daripada Anas Bin Malik radiallahu anhu mengatakan bahawa Rasulullah Sallallahu'Alaihi Wasallam bersabda: ‘Dajjal akan diikuti 70 ribu Yahudi dari Isfahan memakai Al-Tayalisah (selendang Persia)” (Sahih Muslim, hadist ke 7034)

Dajjal akan keluar dari kota Yahudi ISFAHAN (IRAN) bersama 70,000 penduduk ISFAHAN". (Fath al-Rabbani Tartib Musnad Ahmad. Ibnu Hajar berkata : "Sahih'')

Juga terdapat keterangan melalui Abu Waa’il radiallhu anhu sebagaimana yang diriwayatkan oleh Ibnu Abi Syaibah dalam Kitabnya “Al Mushonnaf” no: 38682, bahawa terbanyak pengikut Dajjal adalah Yahudi dan anak-anak para Wanita penzina terang-terangan, sebagaimana berikut ini:
.
أَكْثَرُ أَتْبَاعِ الدَّجَّالِ الْيَهُودُ وَأَوْلاَدُ الْمُومِسَاتِ
.
“Kebanyakan pengikut Dajjal adalah Yahudi dan anak-anak dari para wanita pezina terang-terangan”.
.
Di sini kita dapat lihat yang dimaksudkan para wanita pezina terang-terangan adalah para wanita yang melakukan nikah mut’ah (kawin kontrak Syi’ah). Kerana nikah mut’ah itu telah diharamkan oleh Nabi sallalahu alaihi wa sallam.

ISFAHAN adalah salah satu Daerah / Kota YAHUDI di IRAN

Imam Ibnu Katsir rahimahullah berkata, Dajal pada mulanya akan muncul dari ISFAHAN dari sebuah kota Yahudi [al-Nihayah fi al-Fitan wa al-Malahim].

ISFAHAN adalah sebuah bandar terbesar YAHUDI di IRAN dan pusat loji nuklear Iran pada masa kini. Marilah kita hayati hadis-hadis nabi diatas dan percaya sungguh-sungguh bahawa apa yang dikatakan Rasulullah itu benar-benar akan berlaku! 70 ribu pengikut dajjal akan muncul di Iran dari kalangan penduduk Isfahan. Mereka memakai Al-Tayalisah. Mengikut pandangan beberapa ulama ,Al-Tayalisah ialah sejenis pakaian atau jubah kebesaran pendeta yahudi dan dipakai oleh para pendeta Syiah

ISFAHAN terletak di tengah-tengah IRAN dikelilingi oleh kota-kota Syiah, ini seakan dengan jelas orang-orang Syiah melindungi mereka. Padahal orang-orang Sunni di Iran diburu seperti tikus, dan ulama-ulamanya ditangkap dan ada yang dibunuh, Bahkan orang-orang Sunni tidak mempunyai masjid di kota IRAN untuk solat Jumaat berbanding dengan Yahudi yang bertebaran di bumi IRAN

1 comment:

atan said...

Syiah iran adalah yahudi....
Tetapi Allah telah singkapkan kepuraan meraka..dgn sabda Rasulullah....
Hadis itu seolah olah memberi faham...yahudi menyamar...sehingga mereka tukar pakaian mereka apabila dirasa selamat....
Kerna itu Rasulullah mengatakan mereka mengenakan pakain ugama mereka....
Wallahualam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...